רוצים לעבוד יחד?

studio@nekudots.co.il

Nekudots

סיגלית אמיתי-הנדרסון,
studio@nekudots.co.il
03-9398343

בחזרה למעלה

חשיבות בניית לוגו לעסק

לוגו הוא חלק בלתי נפרד מתהליך המיתוג ומהווה את סימן ההיכר האולטימטיבי של בית העסק.
כל מי שפוגש בלוגו של התפוח הנגוס מיד יודע שמדובר ב-Apple ומי שמבחין בסימן הייחודי של NIKE יידע שמדובר בחברת הספורט.
לוגו מקצועי יכול לאצור עולם שלם של מסרים וחוויות וכדאי לשלוט בדרך בה ברצונכם למתג את בית העסק. חשוב לתכנן היטב את האסטרטגיה שתעמוד מאחורי האייקון וכמובן לעצב אותו במדויק לקונספט ולהתאימו לשימושים שונים, בין אם מדובר בהופעתו על גבי מוצרים או בכיכובו בערוצי פרסום ממבחר סוגים.

צעדים ראשונים בבניית לוגו
בתכנון לוגו חשוב להישען על האסטרטגיה העסקית ותוכנית השיווק על מנת להבין לאיזה קהל יעד פונים, מה סט הערכים שנרצה לתקשר ולהעביר באמצעותו ואופי החברה.
את הכתוב יש לתרגם כעת לשפה וויזואלית ולסמל שיישא את המשמעות המבוקשת.
נסו לשחק במעין משחק אסוציאציות כדי לבחון אילו סמלים עולים לכם בראש כאשר אתם חושבים על העסק שלכם ועל המשמעויות שתרצו שיהיו לו ומה מהסמלים אכן יכול להוות ייצוג חזותי בולט של הערכים הללו.
ישנם מוטיבים ואלמנטים שמבטאים היטב עולמות תוכן מסוימים והבחירה בקווי המתאר שלהם יכולה לשקף ולייצג את הפעילות העסקית וגם לפנות לקהל היעד הממוקד.
פלטת הצבעים אף היא קריטית, כי לכל גוון יש משמעות. ירוק, למשל, מסמל צמיחה וסגול מתקשר לעולם הרוח. החליטו אם לשלב מספר גוונים ביחד בהרמוניה או לבחור צבע אחד דומיננטי שהוא יהיה מרכז הכוח של תהליך המיתוג ושל עיצוב הלוגו.
חשוב מצד אחד שקהל היעד יתחבר ויזדהה עם הלוגו שיצרתם – ידע לזהות אותו ומצד שני, שגם הלוגו הסופי הנבחר יבדל את העסק שלכם מעסקים אחרים ולא יהיה חלילה מעין העתק-הדבק של מה שכבר מוכר ושגרתי ללא ייחוד או ערך מוסף.

מקורות השראה והתאמה של הלוגו לצרכים העסקיים
ניתן להשתמש בסמלים מוסכמים כדי לעורר את האסוציאציה הנכונה, אבל לא לשכוח את טביעת החותם והטאץ' האישי שיבדל את הסמל שלכם מסמלים של אחרים ובוודאי מסמלים של מתחרים.
אפשר לעבוד עם תמונות השראה בדרך לגיבוש לוגו ולהחליט האם הוא מבטא את הזהות של המותג ומייצר רושם ראשוני חיובי ואכן יתאים לקהל הצרכנים הרלבנטי כמו גם האם אנשים אכן יזכרו את הלוגו.
המטרה היא לייצר לוגו בעל תוחלת חיים ארוכה, שילווה את המותג בנאמנות ושלא כל תקופה יעלה צורך ליצור מיתוג מחדש, לשנות לוגו ולרענן, כדי לא לבלבל גם את קהל הלקוחות.
יש להחליט האם זה יהיה סמל גרפי או כזה שמלווה בסלוגן או מוטו ומה אלה יהיו מבחינת קופירייטינג כך שיתחברו זה לזה טקסטואלית וגרפית.
יש לשים לב שהלוגו אינו נבלע ברקע ושהוא נראה היטב גם על רקע שקוף, שיש בו עוצמה אך הוא לא מכביד, לבחון מהן התחושות שעוברות כאשר רואים אותו והאם אלה התחושות שתרצו שהקהל שלכם אכן יחווה.
חשוב לבצע התאמה שלו למגוון רחב של מוצרי קידום ומיתוג ומראש לבדוק איך הוא נראה כאשר הוא מתנוסס או מודפס על אגבי אריזות של מוצרים, כרטיסי ביקור, ניירת ממותגת.
אם נדרשות התאמות מה יש לבצע על מנת שהלוגו ייראה טוב יותר על גבי הפריטים השונים – האם הוא נראה טוב גם מרחוק והאם ברור באיזו חברה מדובר או לפחות באיזו זירה עסקית היא פועלת.

עיצוב לוגו הוא פרויקט מורכב שדורש חשיבה אסטרטגית ויכולת יצירתית מקצועית, כדי להגיע לתוצר הטוב ביותר שאידיאלי לעסק כחלק מתהליך המיתוג.
כאן נכנסת לתמונה חברת עיצוב גרפי שתדע איך לברוא עבורכם את הלוגו האולטימטיבי שילווה אתכם כל הדרך להצלחה. 

דילוג לתוכן