רוצים לעבוד יחד?

studio@nekudots.co.il

Nekudots

סיגלית אמיתי-הנדרסון,
studio@nekudots.co.il
03-9398343

בחזרה למעלה

איך עיצוב אתר משפיע על הקידום שלו?

על-מנת להפיק מקסימום תועלת מאתר, כדאי כמובן לקדם אותו. קידום מיטבי מחייב תשומת לב לשורה ארוכה של סוגיות וגם העיצוב הוא אחת מהן. אמנם גוגל לא יודע, לפחות בינתיים, לבחון אסתטיות של אתר, אבל הגולשים כן, וישנן עוד דרכים שבהן עיצוב משפיע על הציון שמחשב האלגוריתם של מנוע החיפוש הפופולרי. בעמוד זה תמצאו מידע מפורט שיעזור לכם להבין מדוע חובה לעצב אתר היטב אם רוצים להוביל אותו למקומות הראשונים בתוצאות החיפושים הרלוונטיים.

שיעור נטישה מינימלי

אחת המדידות החשובות שמבצעת גוגל כדי להעריך אתרים היא של שיעור הנטישה – כלומר, מהו שיעור הגולשים שעוזבים אתר מבלי שביקרו בעוד עמודים בו פרט לעמוד שאליו נכנסו. אתר שלא זכה לעיצוב מקצועי וכתוצאה מכך הוא לא אסתטי, וחמור מכך, משדר חוסר רצינות, עלול לסבול משיעור נטישה גבוה, והדפים השונים בו יקבלו ציון נמוך בגוגל. גם אתר מבולגן שאי אפשר להבין מהי התועלת שהוא יכול לספק מבריח מבקרים, ומאבד גובה בדפי התוצאות של החיפושים הרלוונטיים עבורו.

חוויית משתמש אופטימלית

תועלת נוספת של עיצוב מושקע, ובפרט כזה שמותאם באופן מושלם לאופי האתר ולמטרות שלו, היא יצירת חוויית משתמש (UX) מוצלחת מאוד. ככל שהגולשים נהנים יותר מהאתר ומפיקים ממנו תועלת רבה יותר, כך גדל הסיכוי שהם יבצעו את הפעולות שבעלי האתר רוצים שהם יעשו – מהשארת פרטים לטובת יצירת קשר מצד העסק ועד קניית מוצר/ים. עוד קודם לכן שהות ממושכת באתר וביקור במספר עמודים מתורגמים ע"י האלגוריתם של גוגל לעוד נקודות זכות.

על מה חשוב להקפיד במסגרת עיצוב האתר?

עיצוב אתר הוא תהליך שבמסגרתו מתקבלות החלטות רבות. חלקן נוגעות באופן ישיר בפן הוויזואלי, כלומר הנראות של האתר: רקע בכל עמוד, הפונטים שבהם ייעשה שימוש, הגודל של הכותרות, כותרות המשנה והטקסטים, צבעים דומיננטיים ועוד – כל אלה על בסיס השפה הוויזואלית של העסק או הארגון (ואם עדיין אין שפה כזו, עיצוב אתר הוא הזדמנות מעולה לגבש שפה מתאימה).

החלטות אחרות מיועדות להבטיח ניווט נוח וקל. לשם כך יש לבחור מיקום מדויק לסרגל הניווט וגם לבנות אותו נכון, אמצעי נוסף הוא הבלטת קישורים פנימיים וכפתורי פעולה, וגם את הפוטר חשוב לעצב באופן מושכל ולהיעזר בו כדי לעזור לגולשים למצוא את מבוקשם במהירות. מרכיב נוסף של עיצוב האתר הוא בידול מהמתחרים, כך שהעסק ייתפש כייחודי. 

איך להבטיח קידום אפקטיבי במיוחד?

באופן כללי, מומלץ תמיד לבצע קידום אתרים עם מקצוענים בעלי ניסיון רחב היקף. מי שכבר קידמו בהצלחה אתרים מסוגים שונים ובמקביל מקפידים להתעדכן בתחום שמשתנה ללא הרף, כשבפרט ישנם לא מעט עדכונים באלגוריתם של גוגל, ידעו לקדם גם את האתר שלכם באופן אפקטיבי במיוחד. דגש נוסף הוא כאמור עיצוב שמושקעים בו גם תשומת לב, גם יצירתיות ובעיקר מחשבה הן על האסתטיות ועל התאמה מלאה לצרכים ולציפיות של קהל היעד.

דילוג לתוכן