רוצים לעבוד יחד?

studio@nekudots.co.il

Nekudots

סיגלית אמיתי-הנדרסון,
studio@nekudots.co.il
03-9398343

בחזרה למעלה

רעיונות ללוגו איכותי

עיצוב של לוגו חדש לעסק או חברה הוא תהליך לא פשוט. יש בו לא מעט שלבים של אפיון והגדרות שחשוב לבצע אותם לעומק ועם הרבה מחשבה. לוגו אינו רק שם העסק כפי שהלקוח או האדם האקראי יפגוש על גבי כרטיס הביקור אלא הרבה מעבר. השאיפה של מי שעוסק באופן מקצועי בעיצוב גראפי היא שהלוגו ישדר מסרים מקצועיים, שאפשר יהיה להבין בדיוק באיזה עסק מדובר ויתרה מזאת – כיום בעידן השפע וזמינות של מידע ושירותים – הלוגו צריך גם לעשות עבודה שיווקית לא פשוטה עבור בעל העסק. על מנת להגיע לכל התוצאות האלה נדרשת עבודה מקצועית מעמיקה שלא כדאי להתפשר עליה.

המחשבות שמאחורי עיצוב הלוגו

ברוב המקרים, כשמתבוננים לעומק על כרטיס ביקור שמופיע עליו לוגו אפשר פתאום לגלות בו כמה וכמה דברים שבמבט מהיר נעלמים מן העין –
• שם העסק – השם חייב להיות ברור ומפורש. משחק מילים, אם יהיה, לא יאפיל על השם של העסק.
• שילוב עם שמו של הבעלים – שמות רבים של עסקים קשורים לשם של מי שמנהל אותם וכאן אפשר יהיה להשתמש במשחק מילים חביב.
• סלוגן – הסלוגן הוא שאמור לגעת למתבונן בבטן הרכה, כלומר להזכיר לו שיש סיבה שהוא צריך את העסק הזה, כלומר שדרוש לו שירות או מוצר מסוים ובדיוק לשם כך כנראה כרטיס הביקור הגיע לידיו מלכתחילה.
• פירוט השירותים – ייתכן מאד שמדובר בעסק שמציע שירותים ספציפיים מתוך סל של שירותים נוספים ודומים. הלקוח שמתבונן בכרטיס הביקור ושומר אותו בהישג יד צריך לדעת בדיוק באילו מקרים כדאי לו ליצור קשר ומתי הוא לא יוכל לקבל מענה מהעסק הזה.
• מראה כולל של הכרטיס – יש אנשים שמקדישים כמה דקות להתבוננות בכרטיס הביקור. גם ללא ידע או רקע מקדים בעיצוב גראפי הם יוכלו לזהות שמדובר בכרטיס מעוצב ומושקע וירגישו שיש כאן מחשבה על הלקוח הפוטנציאלי.

מה הופך לוגו לאיכותי?

כאמור – מדובר בתהליך. הרבה שלבים של אפיון והגדרות יבוצעו לפני שמתחילים באופן מעשי עיצוב לוגו לעסק. איך יודעים שהלוגו איכותי? על פי אותם קריטריונים שרואים בלוגו, אם במבט מהיר ואם בהתעמקות במה שכתוב או מופיע בו – משחק המילים עם שם בעל העסק (אפשר לראות את זה אצל עורכי דין, למשל), ברישום המדויק של השירותים הניתנים (מה שמשאיר את המחשבה אילו שירותים אינם ניתנים על ידי עסק זה) וכמובן התחושה הכללית שיש מי שהיה חשוב לו לעצב לוגו בצורה מקצועית תוך חשיבה מעמיקה גם על הלקוח הפוטנציאלי. להקל עליו מצד אחד אך להצביע על מקצועיות ללא התפשרות מהצד השני. מה שהכי חשוב הוא התחושות שהלוגו מעורר בקרב הלקוח שמתבונן בו. כשהלוגו מושקע – אפשר יהיה להרגיש את זה והרבה יוקרה וכבוד יהיו משודרים ממנו החוצה כלפי הלקוח הפוטנציאלי.
מי שמעצב לוגו לבתי עסק חייב להגיע מהתחום המקצועי של עיצוב גראפי. הוא כבר יראה בעיני רוחו את הדרך שבה הלוגו האמור להיראות ויהיה לו קל ופשוט יותר להוציא את המחשבות האלה אל הפועל בעזרת הכלים העומדים לרשותו. הוא יוכל להסתמך על משימות לוגו שעיצב בעבר עבור בעלי עסקים מאותו עולם התוכן וכך לשלב בין ניסיון וידע לבין מה שמקובל כיום בעולם העיצוב לבתי עסק. איך יודעים אם הלוגו נכון ומוצלח? זה תלוי בבעל העסק ובמי שרואה את הלוגו. בעל העסק צריך להרגיש שהלוגו משדר את המסרים שלו ומדבר בשפה שלו והלקוחות הפוטנציאליים אמורים להבין בדיוק מה ייתן להם העסק הזה.

דילוג לתוכן