רוצים לעבוד יחד?

studio@nekudots.co.il

Nekudots

סיגלית אמיתי-הנדרסון,
studio@nekudots.co.il
03-9398343

בחזרה למעלה

חוכמת הצבעים – איך לבחור נכון צבע ללוגו

עיצוב של לוגו לעסק או לאדם מסוים אינו משימה קלה. יש הרבה דברים לקחת בחשבון ולא מעט נתונים שצריך להתחשב בהם בעת העיצוב. לא רק בחירה של צבע או גוון מסוים אלא המכלול השלם של בחירת השם לעסק, עיצוב המראה החזותי, הלימה מושלמת ומוחלטת עם אלמנטים נוספים שקשורים בעסק וכמובן קשר ישיר בין כל אלה לבין המהות של העסק ותחום העיסוק שלו. לאחר שנבחר השם או הסלוגן צריך לעבור לשלב הבא והוא בחירת הצבעים. חשוב מאד לדעת שמדובר בתהליך שחייב להיות מבוצע על ידי אנשי מקצוע ולא מומלץ לוותר על זה. אמנם מי שמכיר הכי טוב את העסק הוא הבעלים שלו אך העיצוב הגראפי הוא שלב מהותי והוא חייב להתבצע על ידי אנשי מקצוע.

מה החשיבות של בחירת הצבעים?

קשת הצבעים אינסופית ולכל בחירה בגוון זה או אחר יש משמעות. גם כשהגוונים נראים דומים או קרובים – כשהם אלה שיהוו את הלוגו – יהיה שינוי מהותי בין כל אחד מהם. לבחירה בצבע זה או אחר יש משמעות וחשיבות. בעולם העיצוב הגראפי לצבעים יש משמעויות גלויות או נסתרות ושילובים בין צבעים או גוונים מביאים איתם אפילו עוד אפשרויות. הנחת היסוד היא שצבעים שונים גורמים לרגשות או מחשבות מסוימים בקרב מי שמתבונן בהם וצריך לקחת את זה בחשבון בעת עיצוב של לוגו. המטרה, כמובן, היא שהלוגו בסופו של דבר ישדר רצינות, מקצועיות ותחושה שמדובר בעסק שאפשר וכדאי לבטוח בו. בו בעת הצבעים צריכים להיות נעימים למראה ולא לגרום אצל המתבונן תחושות שליליות כלשהן.
חוכמת הצבעים, אם כך, מורכבת מכמה רבדים – עקרונות הצבעים כפי שהם נלמדים בעולם העיצוב הגראפי והחזותי והימנעות מפרשנות שלילית שעלולה להיות מאומצת על ידי המתבונן. זו האחריות שמוטלת על כתפיו של מי שמעצב את הלוגו ובוחר את הצבעים. לדוגמא, הצבע הירוק הוא צבע שעושים בו שימוש בעולם הסרטים והטלוויזיה לצורך יצירת אווירה של מתח וציפייה או הפתעה. מצד שני – גווני הירוק מחוברים לטבע, לצמיחה ולפריחה ולכן מתאימים מאד עבור עסקים שהמסר של חיבור לטבע מתאים להם ומדבר את שפתם. מציאת האיזון הנכון ובחירת הגוון שיעביר את המסר הזה – כאן טמונה חוכמת הצבעים.

לוגו – רק בהתאמה אישית!

גם בעלי עסקים שמציעים שירותים או מוצרים באותו עולם התוכן לא יוכלו לאמץ את אותו הלוגו או לוגו דומה. הלוגו חייב להיות מזוהה אך ורק עם עסק ועם בעל עסק אחד, לשדר מסר מקצועי מסוים וכשם שלכל אדם התכונות והמאפיינים שלו – כך גם המסרים המקצועיים של כל עסק ועסק. לפני שלב עיצוב לוגו יש שלבים מקדימים של הכרות עם המוצרים והשירותים, מה האני מאמין של בעל העסק, מה חשוב לו לשדר ללקוחות או ללקוחות הפוטנציאליים וכמובן באיזו דרך לנסות לתפוס את תשומת ליבם. בחירת הצבעים תתבסס על כל השאלות שנענו תוך התאמה אישית הולמת למי שעומד לנגד עיניו של המעצב. גם בעידן האינטרנט כשנדמה שהכנת לוגו היא פעולה פשוטה ומהירה שכל אחד יכול לעשות – יש הרבה מחשבות מעמיקות שרק מי שעוסק בתחום באופן עצמאי יכול לאפשר.
כאשר אדם אקראי יראה את כרטיס הביקור או את שלט החוצות עם הלוגו החדש הוא צריך לחוש כמיהה, הזדהות ורצון עז ליצור קשר. הלוגו, ביחד עם הצבעים, הצורות וסוגי הכתב שבו, צריכים לגרום למתבונן להרגיש שיש מי שיכול לתת לו מענה על צורך מסוים שחשוב לו או דרוש עבורו.