
האם עיצוב מחדש של אתר קיים בשביל הגדלת הרכישות ולשיפור חווית המשתמש שווה את ההשקעה הנדרשת?
כיום, אתרי אינטרנט ממלאים תפקיד מרכזי בביסוס האמינות של העסק ויצירת המרות שמובילות לפניות של לקוחות פוטנציאליים ורכישות. הצורך בשדרוג העיצוב של אתרי תדמית ואתרי מסחר מקוון נובע לרוב מהעובדה שהטכנולוגיות והסטנדרטים של עיצוב אתרים לא מפסיקים להתפתח ולהשתנות ומההבנה שחשוב להתאים את האתרים להעדפות הצרכן, שגם הן נוטות להתפתח ולהשתנות עם הזמן. אבל האם ההשקעה בעיצוב מחדש של אתר שלם היא באמת מהלך כדאי?
גורמים שיש לקחת בחשבון לפני עיצוב מחדש של אתר:
- הצורך בניתוח מידע קיים וקבלת תובנות בנוגע להתנהגות משתמשים: הבנת הצורך של השינויים שכדאי לבצע כשמחדשים עיצוב של אתר אמורה להיגזר מהבנת התנהגות הגולשים והבנה של מה ת'כלס צריך לשפר בשביל לספק לגולשים חוויית גלישה טובה יותר, שתוביל לגדילה באחוז ההמרה. כלים כמו גוגל אנליטיקס יכולים להציע תובנות חשובות לגבי ההתרשמות של הגולשים מהתוכן שיש בעמודי האתר השונים, שיוכל להכתיב לכם מה כדאי ומה צריך לשנות. יתכן שתגלו שיש עמודים שבהם יש שגיאות כתיב שגורמות לחוסר אמון, או עמודים שבהם הפתרון של סליקת אשראי לא הוטמע כמו שצריך ואנשים לא מצליחים להעביר תשלום עבור רכישות, למרות שהם רוצים ומוכנים לעשות סליקה בשביל לשלם עבור מוצרים שיש באתר וכד'. חשוב לזכור שכל עוד לא ניתחתם כראי את התנהגות הגולשים שכבר יש באתר, עיצוב מחדש של האתר כנראה לא יביא לכם תועלת מקסימלית, כי ללא תובנות ברורות הוא יהיה בעצם מבוסס על ניחושים ואינטואיציה בלבד.
- טרנדים אחרונים בתחום העיצוב: במידה ולא מדובר בתחום של בעלי מקצוע שלא מצפים מעיצוב ברמה גבוהה באתר שלהם מלכתחילה, כדאי מאוד שתוודאו שהאתרים שלכם יש נראות לא פחות מודרנית ורלוונטית מזאת של המתחרים שלכם. כן חשוב לזכור גם שלא כדאי להתפשר על רמת האופטימיזציה של מהירות הטעינה של האתר לטובת עיצוב יפה יותר וכדאי לשמור על פרופורציות הגיוניות.
- עלות לעומת החזר ההשקעה שלכם: ניתן להמחיש את זה בעזרת הדגמה של שני מקרים קיצוניים. מקרה קיצוני אחד הוא אתר שנראה אומנם חובבני ומיושן, אבל ממיר בצורה יוצאת דופן, שזה מקרה לא נדיר בקרב אתרים של בעלי מקצוע, כדוגמת המנעולנים. במידה ומדובר באתר עם הרבה עמודים שעולה יחסית הרבה כסף לעשות לו עיצוב מחדש, יתכן שעדיף לא לעשות את זה ומספיק לוודא רק שהאתר מתפקד בצורה תקינה, שכל תוספי הוורדפרס שלו מעודכנים ושאין סיבה שהוא יפסיק לתפקד פחות טוב בעתיד הקרוב. לעומת זאת, במידה ויש לכם אתר עם עיצוב טוב, שיש בו הרבה עמודי תוכן (כלומר, סיכוי טוב שעיצוב מחדש שלו לא יהיה יקר בצורה מוגזמת), שמקבל הרבה תנועה אבל לא ממיר טוב, כנראה חייב פתרון של עיצוב מחדש, בשביל שהוא יתחיל לייצר עבורכם יותר הכנסות. במקרה כזה, מדובר בהשקעה מאוד כדאית שלא כדאי לדחות.
לסיכום
ההחלטה לעצב מחדש אתר קיים צריכה להיות תוצאה של הבנה ברורה של נקודות התורפה של האתר שלכם מבחינה עיצובית, ניתוח מעמיק של התנהגות הגולשים שכבר מגיעים לאתר וחישוב עלות-תועלת. אם אתם מחליטים לבצע עיצוב מחדש של אתר אחרי שביצעתם את עבודת ההכנה הנ"ל ולאחר שביצעתם חישוב עלות-תועלת הגיוני, אתם בדרך הנכונה ויש סיכוי טוב שההשקעה בשדרוג עיצוב האתר תשתלם לכם לטווח הארוך. עם זאת, חשוב לזכור שלא כל הנוצץ הוא זהב ואתר עם עיצוב לא מרשים במיוחד שממיר היטב זה לאו דווקא משהו שכדאי לקחת סיכון לשנות את העיצוב שלו וזה לאו דווקא ישתלם כלכלית.