רוצים לעבוד יחד?

studio@nekudots.co.il

Nekudots

סיגלית אמיתי-הנדרסון,
studio@nekudots.co.il
03-9398343

בחזרה למעלה

איך לתכנן את עיצוב האתר כך שלא יפגע בתהליך הקידום שלו בגוגל?

בניית אתר אינטרנט מחייבת קבלת החלטות רבות, שכל אחת מהן משפיעה גם על הנראות שלו, גם על חוויית המשתמש וגם על תהליך הקידום בגוגל, בין אם הוא מתבצע מיד עם הקמת האתר ובין אם בהמשך הדרך. בפרט חשוב לתכנן את העיצוב כך שהקידום לא ייפגע, ובעמוד זה תמצאו מידע רלוונטי בנושא חשוב זה.

איך עיצוב אתר עלול להזיק למאמצי הקידום?

אנחנו חיים בעידן ויזואלי. המשפט "תמונה טובה שווה אלף מילים" כבר הפך לקלישאה, ואי אפשר להתעלם מההשפעה המשמעותית של עיצוב אתר על הרושם הראשוני שנוצר אצלנו כשאנחנו נכנסים אליו (וכמובן מהמשקל הנכבד של רושם ראשוני ברושם הכללי, גם כשמדובר על אתר אינטרנט).

בהתאם ישנו רצון מובן ליצור אתר יפה ככל האפשר. הכלים הקיימים כיום – כולל בפלטפורמות כמו וורדפרס ו-וויקס – מאפשרים לעשות זאת, אבל במקביל חשוב גם לזכור שעיצוב לא נכון עלול להזיק לקידום. הסיבה לכך פשוטה: לגוגל יש כללים רבים, חלקם נוקשים, ושלל שיקולים שבאמצעותם האלגוריתם של החברה מחשב את הציון לכל דף בכל אתר אינטרנט. עיצוב שלא מתייחס לכך עלול לחבל במאמצי הקידום וביכולת להגיע למיקומים בולטים בדפי תוצאות החיפושים החשובים לבעל או בעלת האתר.

איך תכנון מושכל של העיצוב תומך בתהליך SEO?

כפי שעיצוב לא נכון עלול לפגוע בתהליכי הקידום, כך תכנון מושכל של הפן הוויזואלי עשוי לסייע ל-SEO.

הדגש העיקרי הוא עיצוב שמקנה לגולשים תחושה נוחה כך שיישארו באתר זמן רב ככל האפשר, ובמקביל כזה שעוזר להם להבין מיד איך האתר עוזר להם. הבסיס הוא טקסטים קריאים, כלומר פונטים נעימים לעין וניגוד מדויק בין הצבע שלהם לצבע הרקע בכל עמוד. גם העימוד חייב להיות מדויק, כך שתמונות ו/או וידאו ישתלבו היטב עם הטקסטים וייצרו חוויית משתמש מגוונת ומעניינת. יש עמודים שבהם כדאי מבחינת הקידום לשבץ תכנים ארוכים ובהם למבנה העמוד יש חשיבות רבה במיוחד, גם מבחינת גוגל וגם מבחינת הגולשים.

עוד אלמנט שמחייב תשומת לב הוא הבלטת כפתורי הנעה לפעולה, טפסי צור קשר ומרכיבים אחרים שחשוב לוודא שהגולשים לא יפספסו אותם. בהתאם, מומלץ בחום לתכנן את העיצוב בעזרת מומחה קידום אתרים מוכר.

ניווט נוח, ניצול חכם של כל שטח העמוד ואחידות ויזואלית

עיצוב מקצועי של אתר הוא הרבה מעבר לבחירת צבע לטקסט, עריכת תמונות, קביעת גודל כותרות וכו'. עיצוב מושקע שמייצר אתר שהוא גם מרהיב עין וגם נוח לשימוש וגם מועיל כולל עוד מרכיבים חשובים רבים. 

כך למשל נוחות ההתמצאות באתר מושפעת במידה רבה ממיקום סרגל הניווט ומהעיצוב שלו. עיצוב אחראי גם על מתן האפשרות להגיע מכל מקום בלחיצת כפתור פשוטה בחזרה אל דף הבית (או לחילופין לקופה, כשמדובר על אתר קניות). 

עוד דגש משמעותי הוא ניצול אופטימלי של כל שטח העמוד, לרבות הפוטר והכותרת, וזאת מבלי ליצור עומס יתר ויזואלי, וכמו כן נדרשת אחידות בין כל העמודים באתר כדי שכולם ידברו באותה שפה עיצובית ויעזרו לגולשים לדעת שהם במקום הנכון.

דילוג לתוכן