

מה זה קידום אורגני?
קידום בגוגל הוא נושא שמעסיק כל בעל עסק, קטן כגדול, ולכן בא לידי ביטוי גם בחשיבה המעמיקה המתבצעת לפני ותוך כדי התהליך של בניית אתר אינטרנט. ישנם גורמים רבים שמשפיעים על הקידום אורגני של האתר במנוע החיפוש והם קשורים בתוכן שיהיה כתוב בו, בעניין שהגולשים ימצאו בו ולאחרונה כבר ידוע שיש קשר הדוק בין המראה והעיצוב של האתר לבין קידום מוצלח ויעיל שלו. מכאן, שבנייה של אתר דורשת לא מעט מאמץ ועל האתר החדש להיות ולהיראות גם תואם לעסק שאותו הוא מייצג במרחב הווירטואלי, גם לספק חוויה חיובית של גלישה ושימוש עבור המשתמשים וגם לסייע בקידום יעיל ומוצלח שלו. כאשר אלמנטים המשפיעים על גורמים אלה יוטמעו באתר ותתבצע תחזוקה שלהם כל הזמן – האתר יקודם ויזכה בכניסות רבות של גולשים.
כמקדם אתרים במקרים רבים, הליך של שיפור חווית משתמש עשוי להזניק את האתר למעלה בגוגל וזו הסיבה שאני רואה קשר הדוק בין קידום אורגני לבין תהליך של שיפור חווית משתמש.
מה הקשר בין עיצוב האתר לקידום שלו בגוגל
חברת גוגל חרטה על דגלה להיות מנוע החיפוש הנפוץ והפופולרי ביותר עבור הלקוחות שלה ולכן עליה לדאוג להציג בפניהם את תוצאות החיפוש הרלוונטיות והמתאימות להם ביותר. לשם כך מתבצעים שינויים ללא הרף באופן הקידום של מנוע החיפוש ולא תמיד פשוט לעקוב אחריהם. יחד עם זאת, כאשר הדגש ניתן על התוכן, שחייב להיות רלוונטי, נכון, מעניין ומעמיק – אין ספק שהוא יכול להתבטא גם בצורה ויזואלית. להלן כמה רעיונות שקשורים לעיצוב האתר ויכולים לסייע בקידום שלו:
- שפה עיצובית – אין מדובר בקלישאה. כל עסק משדר מסרים אחרים לגולשים או ללקוחות שלו ומסר זה צריך לבוא לידי ביטוי גם במראה של האתר. השפה הכתובה צריכה להתאים הן לעסק והן לקהל המשתמשים, הצבעים צריכים להיות תואמים לצבעים של המיתוג הפיזי (חנות או כרטיסי ביקור, אם קיימים) ובאופן כללי המטרה צריכה להיות זיהוי מיידי של העסק על פי המאפיינים הגראפיים שלו. אלמנט חשוב נוסף שאמור לשדר שפה עיצובית היא הצורה שבה עיצבו את לוגו האתר.
- אפקטים גרפיים – לתמונות, סרטונים, הנפשות או שילוב של אלה עם מלל כתוב יש השפעה חיובית חזקה מאד על הקידום של האתר. מכיוון שהאתר כיום לא יכול לכלול אך ורק מלל טקסטואלי, הרי ששילוב בין כמה מיצגים שונים של תוכן עשוי לעורר עניין בקרב הגולשים וגם לספק נוחות שימוש למי שמעדיף צריכת תוכן בצורה שונה.
- אחידות בין המובייל למחשב – המשתמשים צריכים לחוש קלות נוחות וידידותיות בבואם לגלוש באתר הרגיל או המותאם של העסק. כל קושי שיגרום להם לזנוח את השיטוט גם יביא איתו ירידה בקידום האתר. כאן נכנסת לתמונה חווית המשתמש והתחושה שלו שהוא נמצא בסביבה נוחה, מוכרת, שנוח לו לשהות בה ושהוא מקבל בה את המענה הדרוש לו.
אלה רק דוגמאות לקשר בין המראה והעיצוב של אתר האינטרנט לבין הקידום המוצלח והיעיל שלו בגוגל. כיום מדובר במקצוע לכל דבר ולכן התייעצות עם אנשי מקצוע שבקיאים בתחום יכול לסייע לקדם את האתר או למצוא בו את הנקודות לשיפור.
לסיכום,
חווית המשתמש באתר הכרחית לקידומו, והשקעה בוויזואליות האתר תגרור אחריה ללא ספק הכנסות נוספו. כמובן שיש עוד גורמים רבים שמשפיעים על קידום האתר ולא בהכרח מחייבים הוצאות כספיות נוספות ואפילו יחסכו לכם על פני הוצאות קיימות כמו למשל שרתים וריטואלים שיריצו את מהירות האתר ויגרמו לחווית גלישה מקסימלית.