רוצים לעבוד יחד?

studio@nekudots.co.il

Nekudots

סיגלית אמיתי-הנדרסון,
studio@nekudots.co.il
03-9398343

בחזרה למעלה

עיצוב לפייסבוק

  /  מיתוג עסקי   /  עיצוב לפייסבוק

חמישה דברים שאתם חייבים לדעת על עיצוב לפייסבוק

בעולם של היום קשה לחזות איך השוק יראה בעוד שנה, אבל בנתיים לפחות, פייסבוק היא עדיין בין כלי הפרסום המשמעותיים והמניבים ביותר. הכנתי לכם מדריך קצר עם חמישה כללי זהב לעיצוב עבור פייסבוק;

1. תמונת פרופיל לעמוד עסקי

נכון שהתמונה תופיע בסופו של דבר בריבוע קטן בצד העמוד, אבל חשוב לזכור שהיא תופיע גם בכל תגובה שתענו בעמוד ולצד כל פוסט שתפרסמו.

ברוב העמודים העסקיים התמונה תהיה לוגו החברה, לפעמים המוצר הכוכב שלה ולעיתים תמונה של בעל העסק עצמו – במיוחד בעסקים שהם one man show

חשוב מאוד שהתמונה תהיה ברזולוציה טובה, שלא תהיה מפוקסלת ושהגודל והחיתוך שלה יהיו ברורים הן כאשר צופים בה כתמונה קטנה בצד התגובה והן אם הגולש מגדיל אותה כדי להסתכל טוב יותר על הפרטים.

בנוסף לאספקט הטכני על התמונה לשקף באופן המקצועי ביותר את העסק שלכם (תמונה שצלמתם לבד עם הטלפון פחות מתאימה) ולייצר שפה אחידה מבחינה עיצובית עם הקאבר של העמוד.

2. קאבר

כשמעצבים קאבר צריך לקחת בחשבון את הנראות שלו בטלפונים סלולארים ואת העובדה שתמונת הפרופיל מסתירה חלק מהקאבר (דבר שפייסבוק משנה תדיר) וכן שהיא זזה מצד לצד ונמצאת בימין או בשמאל כתלות בשפה שהגולש הגדיר כברירת מחדל (למשל גולש שיגלוש בעברית יראה את תמונת הפרופיל משמאל ואילו גולש שיגלוש באנגלית יראה אותה מימין).

כדי להתמודד עם האתגרים העיצוביים האלו נרצה שכל מה שחשוב לנו בתוכן הקאבר ימורכז ככל האפשר ובצדדים נשאיר שוליים נקיים שיראו טוב בגלישה מהמחשב.

חשוב מאוד שתמונת הקאבר תדבר עם מה שקורה בעמוד ותוחלף בהתאם לפעילויות הרלונטיות שאתם מנסים לקדם. הקאבר הוא חלון הראווה המשמעותי ביותר שלכם, אל תבזבזו אותו!

עיצוב טוב לקאבר מכניס את הגולש מראש לצורת חשיבה מסוימת – בין אם אנחנו מקדמים מבצע, אירוע קרב או כל אלמנט אחר.

3. פוסטים

כדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר ונצח את תחרות הנראות בפיד כדי למקסם את אפשרויות הגדלים שפייסבוק מציעה עבור הפוסטים.

לכל סוג פוסט (פוסט עם לינק, פוסט תמונה, פוסט וידאו וכו) יש גדלים משלו שמגישים אותו בצורה המקסימלית לגולש, הן במחשב והן בטלפון הסלולארי. על המעצב להכיר את ההנחיות העדכניות ביותר ולבחור עבורכם את האפשרות האופטימלית.

גם סוגי הקמפיינים השונים בפייסבוק מצריכים גדלים ועיצוב שונים (ריבועי, ורטיקלי ובגדלים משתנים). כאן הנראות חשובה אפילו יותר היות שכל לחיצה, חשיפה וצפייה – עולה לכם כסף.

4. חוק ה-20%

עברו הימים שפייסבוק פסלו מודעות על בסיס חוק ה-20%. כיום פייסבוק מאשרת את המודעה אך החשיפה היא אפסית.

פייסבוק לא מעוניינת בפיד שנראה כלוח מודעות מלא בפלאיירים ולכן חושפת בעיקר מודעות שבהן התמונה הנה עיצוב המשלים לסיפור הטקסט וכמות הטקסט בתמונה המקודמת בה לא עולה על 29%.

רוב האנשים לא יודעים אבל לוגו המכיל טקסט נחשב על ידי פייסבוק כחלק מעשרים האחוזים של הטקסט בתמונה.

5. PNG – פורמט מנצח

כאשר מעלים מודעה, קאבר, או פוסט – מעבר לשפה העיצובית, הרעיון הקריאטיבי והמסר – חשוב מאוד שהתמונה תעלה חדה ונקייה ככל האפשר.

כדי לחסוך מקום על השרתים שלה פייסבוק מכווצת באופן אוטומטי כל תמונה שאנחנו מעלים. אם פעם העלתם תמונה שנראתה טוב מאוד על המחשב שלכם ולאחר העלאה לפייסבוק – פתאום נראתה פחות חדה – זאת הסיבה.

אנחנו לא רוצים שתעלה לנו תמונה מטושטשת או מפוקסלת, עם פרטים שקשה להבחין בהם ולכן חשוב להשתמש בפורמט הנכון ובאיכות מרבית – כך לאחר שהתמונה תקבל כיווץ על ידי פייסבוק הגולש עדיין יחווה אותה באיכות מצוינת.

אני ממליצה על שמירת התמונות בפורמט PNG ובאיכות הגבוהה ביותר האפשרית. אל תתעצלו ואל תחששו ממשקל התמונה – ההבדל בנראות בהחלט שווה את העברת הקובץ הכבד יותר.

 

הבנתי את הכללים לעיצוב נכון לפייסבוק – מה עכשיו?

אם יש משהו אחד שאני רוצה שתזכרו מהמאמר הזה הוא – מידות!

לא משנה באיזה סוג תמונה מדובר אם לא השתמשתם במידה המתאימה שנקבעה על ידי פייסבוק, לא תשיגו נראות מקסימלית בפיד.

עניין המידות חשוב במיוחד כשמדובר בפרסום ממומן בו נרצה שהגולש יקבל את המירב ממה שאנחנו יכולים להציע לו.

 

דילוג לתוכן